ShippingWatch

Drewry: P3-alliancen sætter sig helt på to hoved-ruter

Den nye containeralliance mellem verdens tre største rederier får en helt afgørende størrelse på de to hovedruter Asien-Nordeuropa og Asien-Middelhavet, påpeger Drewry i en analyse af det nye samarbejde.

Foto: APM Terminals

Især på de to helt store services eller strenge mellem Asien og Nordeuropa og Asien og Mellemøsten, har den kommende P3-alliance fat i den lange ende fra begyndelsen, således som markedet er fordelt i dag. På den allertravleste streng mellem Asien og Nordeuropa sidder alliancen ifølge Drewy på 46 procent af kapaciteten fra begyndelsen, som ifølge de tre deltagende rederier, Maersk Line, MSC og CMA CGM, er i andet kvartal 2014.

På strengen mellem Asien og Mellemøsten har de tre rederier 55 procent af markedet, og derfor er det helt afgørende for rederierne at kunne retfærdiggøre deres alliance på netop disse to strenge over for konkurrencemyndighederne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs