Er det voldsomme ratedyk i redernes egen interesse?

Måske er klagesangen fra de globale containerrederier ikke så dyb, som man ellers kan få fornemmelsen af lige for tiden. For hvad nu hvis rederierne har en interesse i at raterne på den vigtige rute mellem Asien og Europa styrtdykker? Det er det spørgsmål, SeaIntel stiller i sin seneste ugerapport, hvor analysebureauet vurderer, at der kan være tale om en bevidst strategi fra rederiernes side. Der er ikke mange valgmuligheder for rederiernes lige nu, pointerer SeaIntel. Man kan enten fastholde høje rater og sandsynligvis miste volumen til konkurrenterne, eller man kan sænke raterne lige som konkurrenterne for at fastholde sin forretning, men med det resultat, at det koster på bundlinjen.
Læs hele artiklen
Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Drewry: Eurozonens svage økonomi udløser priskrig
For abonnenter
Flere tomme containere går gennem Rotterdam
For abonnenter