En del af Watch Medier

ShippingWatchlørdag28. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
22.04.2013kl. 11.22

Lavere Singapore-skat får Straits Tankers til at vokse

Straits Tankers i Singapore har fået sat skatten ned til 10 procent og forpligter sig til gengæld til at ansætte flere lokale medarbejdere. Den asiatiske shippingnation spiller ud med nye initiativer, der skal styrke klyngen.
af TOMAS KRISTIANSEN

Mindre end to år efter at Straits Tankers etablerede sig i Singapore, får det dansk-japanske pool-management selskab tildelt den attraktive MSI-ordning og sænket skatten til ti procent som en anerkendelse af sin forretningsmæssige udvikling.

De singaporianske søfartsmyndigheder, The Maritime and Port Authority of Singapore, udvælger løbende maritime virksomheder, som man mener har vækstpotentiale og belønner dem med særordninger som lavere skat eller andre goder. Til gengæld forpligter rederier og andre maritime virksomheder sig til at forblive i Singapore og til i et vist omfang at ansætte lokal arbejdskraft. I Straits Tankers tilfælde er skatten blevet sænket fra 17 til 10 procent under den gældende MSI.SSS ordning. Samtidig forpligter Straits sig til at ansætte tre-fire lokale medarbejdere over de kommende fem år.

Ikke afgørende faktor

"Det er ikke en afgørende faktor for os. Det vil altid være en forretningsmæssig beslutning, der afgør f.eks. hvem vi ansætter. Men lige siden vi blev etableret, har vi været modtaget meget positivt og proaktivt af myndighederne, der i den grad sætter handling bag ordene om at styrke shipping-sektoren. De indkalder med det samme nye aktører til møder, hiver mappen med muligheder frem og forklarer om de mange tilbud," siger CEO i Straits Tankers, Søren Steenberg Jensen, til ShippingWatch.

Det seneste initiativ fra regeringens side er, at udenlandske maritime virksomheder kan få samtlige udgifter betalt, hvis de sender en lokal graduate til hovedkvarteret i hjemlandet for oplæring eller uddannelse. Indtil for få uger siden var det kun halvdelen af udgifterne, man ønskede at dække. Og sådan fin-tuner regeringen løbende ordningerne for at få de maritime virksomheder til at etablere sig i Singapore og udvide aktiviteterne, når de er der.

TCE 19.000 USD om dagen

"De har en myriade af konstruktive tilbud, der er fokuseret på shipping. For os betyder det, at vi fremadrettet vil ansætte flere lokale medarbejdere og på lang sigt lokalisere nogle funktioner," siger Søren Steenberg Jensen

Straits Tankers, som Hafnia Management og Mitsui OSK Lines ejer 50-50, har i dag 16 medarbejdere, hvoraf de syv sidder i Singapore. Selskabet administrerer i dag 30 skibe og oplever en positiv økonomisk udvikling for hvert kvartal, de seneste to kvartaler med TCE indtjeninger omkring 19.000 USD om dagen.

Straits Tankers: Alle har vækststrategi som Star Tankers

Ti nye skibe skal styrke Hafnia-pool i 2013

Straits Tankers satser på olietransport via Nordøstpassagen

Straits Tankers: Singapore-aftale rigtig god ide 

 

Relaterede artikler:

  • Foto: Privat

    Straits Tankers: Alle har vækststrategi som Star Tankers

  • Ti nye skibe skal styrke Hafnia-pool i 2013

    For abonnenter

  • Foto: Privat

    Straits Tankers satser på olietransport via Nordøstpassagen

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Jonas Walzberg/ap/ritzau Scanpix
Rederier

Her er ugens tophistorier på ShippingWatch

Ugens helt store nyhed kom fra Maersk og MSC, der meldte ud, at deres fælles 2M-alliance ophører i 2025. Hos danske Blue Water Shipping træder stifter Kurt Skov tilbage som formand, mens rederierne halverer ordrer på nye skibe.

For abonnenter

Foto: Markus Scholz/AP/Ritzau Scanpix
Container

Maersk skifter navn på Hamburg Süd og flere kendte datterselskaber

For abonnenter

Foto: Dsv / Pr
Logistik

Vingeskudt DSV-indtjening i fjerde kvartal varsler brat fald i 2023

For abonnenter

Foto: Semco Maritime
Offshore

Semco lander norsk kontrakt om offshore-sygeplejersker

”Blue Water vil vokse – men det vil være med fokus på profitabel vækst, hvor vi holder fast i vores stærke værdier, unikke kundefokus og høje tilfredshed blandt både kunder og medarbejdere,” forsikrer Kurt Skov, stifter og afgående formand for Blue Water Shipping. | Foto: Carsten Andreasen/Ritzau Scanpix
Logistik

Blue Water-stifter lover "fokus på profitabel vækst" i livsværket

For abonnenter

Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
Rederier

Molslinjens køb af Forsea er gennemført

For abonnenter

Læs også

Foto: Karpowership
Rederier

Flydende kraftværk skal give strøm til en mio. ukrainere

Et ukrainsk energiselskab er tæt på at kunne lease et kraftværkskib, der skal levere strøm til op mod en mio. borgere i det krigshærgede land.

For abonnenter

Foto: Markus Scholz/AP/Ritzau Scanpix
Container

Maersk skifter navn på Hamburg Süd og flere kendte datterselskaber

Det traditionsrige rederi Hamburg Süd mister sit navn og kommer gradvist ind under Maersk-brandet. En række andre datterselskaber skal også rebrandes.

For abonnenter

Foto: Jonas Walzberg/ap/ritzau Scanpix
Rederier

Her er ugens tophistorier på ShippingWatch

Ugens helt store nyhed kom fra Maersk og MSC, der meldte ud, at deres fælles 2M-alliance ophører i 2025. Hos danske Blue Water Shipping træder stifter Kurt Skov tilbage som formand, mens rederierne halverer ordrer på nye skibe.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Her er ugens tophistorier på ShippingWatch – 27. jan.
  • Semco lander norsk kontrakt om offshore-sygeplejersker – 27. jan.
  • Vingeskudt DSV-indtjening i fjerde kvartal varsler brat fald i 2023 – 27. jan.
  • Maersk skifter navn på Hamburg Süd og flere kendte datterselskaber – 27. jan.
  • Molslinjens køb af Forsea er gennemført – 27. jan.
  • Blue Water-stifter lover "fokus på profitabel vækst" i livsværket – 27. jan.
  • Is-klasse tankskibes indtjening er steget 1.644 pct efter sanktioner – 27. jan.
  • Borr Drilling rejser 400 mio. dollar til at indfri gæld – 27. jan.
  • Flydende kraftværk skal give strøm til en mio. ukrainere – 27. jan.
  • EU overvejer nu også prisloft på russiske olieprodukter – 27. jan.
  • Fredriksen har næsten lige så mange aktier i Euronav som Saverys – 27. jan.
  • Amerikansk vækst og bedring i Kina understøtter oliepriserne – 27. jan.
  • Singapores konkurrencemyndighed vil se på salg af DSME – 27. jan.
  • Bilrederier har sjældent tjent flere penge: "Vi er nok i et all time high" – 27. jan.
  • Nyt partnerskab vil undersøge overtrædelser af rettigheder til søs – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Financial Controller for International Shipping Company

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Junior Finance Business Partner - offshore wind industry

Watch Job

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Scrum Master with a practical approach

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

Se flere jobs

Job

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Financial Controller for International Shipping Company

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Junior Finance Business Partner - offshore wind industry

Se flere jobs

Kolofon

ShippingWatch
Søg

Sektioner

  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Tomas Kristiansen

tk@shippingwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8360

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Job

Abonnement

Prøv ShippingWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

shippingwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Læs mere om abonnement her

Adresse

ShippingWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8360

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © ShippingWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
ShippingWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge