
I løbet af de sidste tre måneder er aktiviteten på kontrahering af især skibe inden for capesizebulk, men også på produkttank, steget. Og der er en højere aktivitet end forventet, oplyser mæglere til ShippingWatch.
Det er særligt de store koreanske værfter som Hyundai Heavy Industries, Daewoo DSME og kinesiske statsværfter i både nord og syd som Guangzhou Shipyard International (GSI), der modtager ordrerne. Simpelthen fordi de er bedst på teknik og ikke mindst på pris. Det har overraskende nok betydet, at værfterne nu har fået dækket den kapacitet, som de umiddelbart ønskede at få fyldt op og på den måde har deres såkaldte baseload i orden.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app