ShippingWatch

Mæglere overrasket over stor aktivitet i nybygninger

Værfterne forsøger i øjeblikket at hæve priserne på nybygninger, men det er umådelig svært, siger mægler til ShippingWatch. Siden 2008 er priserne faldet 40 procent.

Foto: Hempel

I løbet af de sidste tre måneder er aktiviteten på kontrahering af især skibe inden for capesizebulk, men også på produkttank, steget. Og der er en højere aktivitet end forventet, oplyser mæglere til ShippingWatch.

Det er særligt de store koreanske værfter som Hyundai Heavy Industries, Daewoo DSME og kinesiske statsværfter i både nord og syd som Guangzhou Shipyard International (GSI), der modtager ordrerne. Simpelthen fordi de er bedst på teknik og ikke mindst på pris. Det har overraskende nok betydet, at værfterne nu har fået dækket den kapacitet, som de umiddelbart ønskede at få fyldt op og på den måde har deres såkaldte baseload i orden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs