
Ifølge avisen, der har læst rederiets indberetning til de kinesiske myndigheder, venter CSCL en volumenvækst på 8,2 til 8,5 mio. teu i 2013 fra omtrent 8 mio. teu i 2012.
Maersk Line venter ifølge årsrapporten for 2012 en volumenvækst på 4-5 pct. i 2012 - dog lavere for ruten mellem Asien og Europa.
Omsætningen hos CSCL ventes at stige til 40,9 mia. yuan fra 32,6 mia. yuan i 2012. Selskabet lægger dog ikke hovedet på blokken, når det kommer til at love overskud.
"Vores mål er at kontrollere enhedsomkostningerne, der ikke må stige mere end omsætningen per container i år. Med et ustabilt forhold mellem udbud og efterspørgsel og et omskifteligt marked oplever vi større usikkerhed omkring fragtrater, og vores omsætning kan skifte med disse," skriver CSCL ifølge Lloyd's List.
RITZAU FINANS
Drewry: Radikale ændringer på vej i kinesisk shipping