ShippingWatch

Krav om nye regler for ophugning fra 2015

Forslaget om skrotning skal på dagsordenen hurtigst muligt for at lykkes med en implementering inden 2015, hvor reglerne for ballastvand træder i kraft og vil forårsage mere skrotning, siger EU-parlamentariker Carl Schlyter.

Selv om Miljøudvalget i EU-Parlamentet stemte for Carl Schlyters skrotningsforslag, er der stadig lang vej igen. I øjeblikket arbejder den svenske ordfører for udvalget på at få forslaget på dagsordnen i Strasbourg i næste uge, så han kan forhandle med ministerrådet, som ifølge ham har en god og vigtig synergi under det irske ordførerskab. For det er vigtigt, at forslaget kommer videre hurtigst muligt for at opnå den fulde effekt, fortæller han til ShippingWatch:

"Hvis vi får det igennem før sommeren, så er der gode chancer for, at betænkningen er aktiv i 2015, hvor en stor mængde fartøjer bliver skrottet, fordi den nye ballastvand-konvention træder i kraft. Det er derfor vældig vigtigt, at vi har en ny lovgivning på plads inden da, så fartøjerne vil blive skrottet på et bedre grundlag," siger han.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs