ShippingWatch

Rederiforeningen: Håndhævelse af svovldirektiv skal sikres

Det bliver dyrt at skifte til mindre svovlholdigt brændstof i 2015, hvilket måske kan friste redere til ikke at overholde svovl-direktivet, der træder i kraft i 2015. Behov for flere havnestatskontroller, lyder det fra rederiforeningen.

Der er mange penge at spare, hvis redere vælger at omgå reglerne i det kommende svovldirektiv for ECA-zonerne, som træder i kraft i 2015. Et stort containerskib kan eksempelvis spare op mod 35.000 USD om dagen ved ikke at skifte over til MGO-brændstof, som skibene fra 2015 skal sejle på i zonerne.

Scenariet kan forvride konkurrencen betydeligt, hvorfor det er vigtigt at sikre en ordentlig håndhævelse af reglerne, mener Maria Bruun Skipper, chefkonsulent i Danmarks Rederiforening.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Celsius Shipping er sluppet ud af russisk dilemma

Celsius Shipping med danskeren Jeppe Jensen i spidsen behøver ikke længere at se magtesløst til, mens et af dets skibe anløber en russisk havn. Kontrakten med kinesisk energiselskab er udløbet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs