Rederiforeningen: Håndhævelse af svovldirektiv skal sikres

Det bliver dyrt at skifte til mindre svovlholdigt brændstof i 2015, hvilket måske kan friste redere til ikke at overholde svovl-direktivet, der træder i kraft i 2015. Behov for flere havnestatskontroller, lyder det fra rederiforeningen.

Der er mange penge at spare, hvis redere vælger at omgå reglerne i det kommende svovldirektiv for ECA-zonerne, som træder i kraft i 2015. Et stort containerskib kan eksempelvis spare op mod 35.000 USD om dagen ved ikke at skifte over til MGO-brændstof, som skibene fra 2015 skal sejle på i zonerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også