ShippingWatch

Maersk Line: Ratedyk afløses af pæne stigninger 15. marts

Det bratte fald i raterne mellem Asien og Europa bekymrer ikke Maersk Line. "Vi har grund til at tro, at en ikke ubetydelig del af den varslede stigning går igennem om en uge," siger rederiets chef for Trade and Marketing, Vincent Clerc, til ShippingWatch.

Det store dyk i raterne mellem Asien og Europa på ikke mindre end 9,5 procent er ikke noget, der får Maersk Line til at ryste på hånden. Raterne er ellers faldet støt de seneste uger, og ligger nu under den magiske grænse på 1.000 USD for at få fragtet en container mellem de to kontinenter. Men i linjerederiets hovedkontor på Esplanaden i København forklarer Chief Product & Yield Officer, Vincent Clerc, at de seneste ugers udvikling nøje hænger sammen med det kinesiske nytår, som traditionelt bremser handlen.

"Det er en udvikling, vi har oplevet hvert år, så det er ikke usædvanligt, og vi er ikke bekymrede over det. Sidste år på samme tidspunkt var rateniveauet nede på halvdelen af, hvad vi ser i dag," siger Vincent Clerc til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs