
Den planlagte sammenkøring af sejlplaner mellem Asien og den amerikanske østkyst mellem de to store containeralliancer, Grand Alliance (Hapag Lloyd, NYK and OOCL) og New World Alliance (APL, MOL og HMM), er begyndelsen til en langt større integration. Det vurderer analysehuset Drewry, der kalder det toppen af isbjerget.
Drewry mener, at en lang række tilsvarende initiativer fra andre alliancer og konsortier er på vej i løbet af de næste 12 måneder. Forklaringer er, at yderligere 47 skibe på over 10.000 teu indsættes i løbet af 2013 på fortrinsvis ruterne mellem Asien og Nordeuropa, ligesom ruterne fra Asien til Middelhavet allerede er "hopelessly overtonnaged", påpeger Drewry i nyhedsbrevet Logistics Executive Briefing.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app