Mange ordrer i 2013, men herefter måske en forbedring i tørlastmarkedet, fordi der er bestilt væsentlig færre skibe, og fordi den vækst, der skal trække den globale økonomi endelig ventes at blive stærkere.
Senest er det det græske mæglerhus, Intermodal, der i sin ugerapport peger på, at der i dag er en ordrebog på bulkområdet på lige over 1.500 skibe. Og selvom der blev leveret næsten 1.000 skibe fra skibsværfter i 2012, var den endelige nettovækst ”blot” på 580 skibe. Det svarer til en flådeudvidelse på syv procent eller 10 procent hvis man kigger på dødvægten.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app