ShippingWatch

Ny kapital åbner for bud på Korea Line

Et Hong Kong-baseret selskab med speciale i gældsfinansiering har betalt 85 millioner USD for en andel af det nødlidende Korea Line. En aftale, der semistarter en budkrig.

Foto: Jyllands-Posten

En aftale på 85 millioner USD tyder på, at budkrigen om det konkursramte Korea Line så småt er på vej i gang.

SC LOWY er specialiseret i gældsfinansiering, etableret i Hong Kong, og har valgt at skyde pengene i selskabet for dermed at hjælpe de resterende tres skibe i rederiets flåde tilbage på markedet, skriver Loyd's List. Aftalen blev underskrevet d. 31. december, men blev altså først præsenteret torsdag.

Lauritzen: Den gode moral i shipping er væk 

Korea Line meldte sig konkurs i 2011 - og blev én af de mest smertefulde rederikollaps siden finanskrisens start. En betalingsstandsning i selskabet betød blandt andet, at Lauritzen Bulkers mistede fire time-charter kontrakter, samt et længerevarende periodecerteparti for et Capesize tørlastskib.

Indtil videre har fem virksomheder vist interesse for at købe Korea Line. Hvem det bliver, vil blive afgjort i slutningen af januar.

Købstilbud på kollapset tørlastrederi

Taiwan-reder har opbakning til 10 nye containerskibe

 

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Nu er det produkttankrederier som Torm, Norden og Odfjells tur til at holde indtjeningsfest. Maersks topchef, Søren Skou, må derimod forsvare rederiets lave skattebetaling, mens DFDS er lun på flere opkøb i logistik og har pengene til det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs