
Godt købmandskab, specialisering af flåden og konstant optimering af forretningen er de ingredienser, der skal få danske rederier gennem krisen og ud på den anden side. Det mener lektor på CBS, Martin Jes Iversen, som i årevis har beskæftiget sig med den danske maritime klynge med specielt fokus på de økonomiske og historiske aspekter.
”Specialisering, optimering og innovation er helt nødvendig, hvis man vil klare sig som dansk rederi. I dag kan det f.eks. handle om, hvordan man bliver rigtig god til at arbejde med det arktiske område, hvor den danske sektor har historiske forudsætninger, som man kan udvikle et forretningsområde ud fra,” siger Martin Jes Iversen. Et andet vigtigt parameter er høj kvalitet i form af punktlighed, sikkerhed og bæredygtighed.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app