ShippingWatch

Maersk Line: Vi skal have lige vilkår i miljøkrav

Det er godt nyt, at myndighederne i Hong Kong overvejer at sætte regler op om renere brændstof, mener Maersk Line, der er et af de 18 rederier, der i dag frivilligt bruger det dyrere brændstof i havnen. Men rederiet vil se konkrete tegn på ændringer indenfor et år, før man vil forpligte sig til fortsat at bruge det renere brændstof. (OPDATERET)

Foto: Maersk Line

Maersk Line hilser det velkomment, at der kan være et lokalt lovkrav om brug af lavsvovlholdigt brændstof for skibe, der ligger til kaj i Hong Kong, på vej. Det vil sikre lige vilkår for alle rederier i stedet for at straffe de redere, der går foran og bruger renere brændstof, siger Mads Stensen, der er Global Advisor i Maersk Lines afdeling for miljø og CSR.

Derfor er det vigtigt for Maersk Line, at der i det kommende år, hvor rederiets og 17 andres frivillige aftale om at bruge renere brændstof løber, sker noget på området.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Celsius Shipping er sluppet ud af russisk dilemma

Celsius Shipping med danskeren Jeppe Jensen i spidsen behøver ikke længere at se magtesløst til, mens et af dets skibe anløber en russisk havn. Kontrakten med kinesisk energiselskab er udløbet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs