Større skibe på intra-asiatiske ruter bekymrer MCC

Store containerskibe, der trækkes ud af long-haul strengene og indsættes på intra-Asien trafikken, er en realitet. ”Det er bekymrende,” lyder det fra MCCs direktør.
AF TOMAS KRISTIANSEN OG LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT

Analytikerne har længe advaret om det. Men på det intra-asiatiske containermarked er det allerede en realitet, at de store containerrederier har indsat overskydende tonnage, som de mener, er for lille til de store strenge – men som også er for stort til den regionale trafik.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også