ShippingWatch

Større skibe på intra-asiatiske ruter bekymrer MCC

Store containerskibe, der trækkes ud af long-haul strengene og indsættes på intra-Asien trafikken, er en realitet. ”Det er bekymrende,” lyder det fra MCCs direktør.

Analytikerne har længe advaret om det. Men på det intra-asiatiske containermarked er det allerede en realitet, at de store containerrederier har indsat overskydende tonnage, som de mener, er for lille til de store strenge – men som også er for stort til den regionale trafik.

”Vi kan se, at flere rederier har indsat større tonnage på den intra-asiatiske trafik, og det er bekymrende for markedet, for der er ikke økonomi i det. Der er alene tale om store skibe, der er blevet til overs, og som rederierne kan være tvunget til at sætte ind andre steder,” lyder det fra MCCs direktør, Tim Wickmann.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs