ShippingWatch

Intermodal: Shipping på vej mod todelt marked

Et marked delt i to niveauer som hos tankersegmentet, vil også i fremtiden blive normen for tørlast og container. Det vurderer Intermodal i en ny rapport, hvor de fokuserer på forholdet mellem den eksisterende flåde og nye øko-skibe, skriver Hellenic Shipping News.

Foto: Hanjin

Der vil ske ændringer i den måde, shippingmarkedet er organiseret på. Fra at tale om et enkelt marked vil man gå til at tale om et todelt marked, som man allerede nu ser det med tankskibe opdelt i øko-skibe og ældre modeller. Fremover vil det sandsynligvis også være sådan, at container- og tørlastmarkedet også vil blive opdelt i takt med at for eksempel containermarkedet får tilført nye energieffektive superskibe. Det vurderer Intermodal i en ny rapport, skriver Hellenic Shipping News.

"På den tørre side har ideen været undervejs siden sidste år, og nu intensiverer Cargill godkendelserne af de mere effektive fartøjer. Det er kun logisk at forvente, at flere chartrere vil følge efter og blive mere kræsne. Og hvorfor ikke? Brændstof bliver ikke billigere og der er en overflod af skibe. Men retfærddiggør det flere ordrer? Vil forbedringerne inden for et par måneder omsættes til præmie på hyrerne?" siger Timos Papadimitrou fra Intermodel ifølge Hellenic Shipping News.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Forsinkelser forude: Omikron rammer Kinas havne

Det er i det store hele lykkedes Kina at holde covid ude efter det oprindelige udbrud i Wuhan. Så kom omickron – og landets nul-tolerance over for virussen betyder nu forsinkelser i verdens travleste havne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs