ShippingWatch

SeaIntel: Reduktion på Asien-Europa er blot symbolsk

Der skal skæres endnu mere kapacitet af Asien-Europa-ruterne end de annoncerede reduktioner hos Evergreen og Hanjin Shipping, hvis der skal ligge andet end symbolværdi i rederiernes handling. Det vurderer Lars Jensen fra SeaIntel over for ShippingWatch.

Foto: Hanjin

Gårsdagens udmelding fra Hanjin og Evergreen om i lighed med Maersk Line at sænke kapaciteten på Asien-Europa er et positivt tegn, men heller ikke så meget mere end det. Det er vurdering fra shippinganalytiker Lars Jensen fra SeaIntel.

"Det er umiddelbart et tegn, der bestyrker den opfattelse, vi har haft hele tiden. Nemlig at rederne ønsker at trække kapacitet ud af markedet. Det hjælper da alt sammen lidt, men det er relativt begrænset, hvilken effekt, Evergreens og Hanjins udmeldinger har," siger Lars Jensen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Forsinkelser forude: Omikron rammer Kinas havne

Det er i det store hele lykkedes Kina at holde covid ude efter det oprindelige udbrud i Wuhan. Så kom omickron – og landets nul-tolerance over for virussen betyder nu forsinkelser i verdens travleste havne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs