ShippingWatch

SeaIntel: Reduktion på Asien-Europa er blot symbolsk

Der skal skæres endnu mere kapacitet af Asien-Europa-ruterne end de annoncerede reduktioner hos Evergreen og Hanjin Shipping, hvis der skal ligge andet end symbolværdi i rederiernes handling. Det vurderer Lars Jensen fra SeaIntel over for ShippingWatch.

Foto: Hanjin

Gårsdagens udmelding fra Hanjin og Evergreen om i lighed med Maersk Line at sænke kapaciteten på Asien-Europa er et positivt tegn, men heller ikke så meget mere end det. Det er vurdering fra shippinganalytiker Lars Jensen fra SeaIntel.

"Det er umiddelbart et tegn, der bestyrker den opfattelse, vi har haft hele tiden. Nemlig at rederne ønsker at trække kapacitet ud af markedet. Det hjælper da alt sammen lidt, men det er relativt begrænset, hvilken effekt, Evergreens og Hanjins udmeldinger har," siger Lars Jensen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs