
I en tid hvor VLCC-raterne mellem Mellemøsten og Asien ellers ser nogle af de værste dagsrater nogensinde, er her lidt godt nyt for segmentet. Den kinesiske import af råolie steg i september 9,1 pct. til 20,1 mio. ton i forhold til 18,4 mio. ton i august, viser foreløbige tal fra kinesiske toldmyndigheder. Det skriver Lloyd's List. Stigningen svarer til 4,9 tønder olie om dagen eller indholdet af to og en halv VLCC-skibe.
Stigningen skyldes, at store kinesiske raffinaderier igen har sat gang i produktionen, efter de har gennemgået vedligeholdelse, og at Kina har haft ekstra behov for diesel, siger eksperter fra olieindustrien.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app