ShippingWatch

CMA CGM sender kæmpeskib på havet

A.P. Møller - Mærsk kan i denne måned se sig overgået af den franske konkurrent CMA CGM. Det kan ske fordi CMA CGM efter planen skal have det første af tre containerskibe med en kapacitet på 16.000 TEU leveret fra den sydkoreanske skibsbygger Daewoo.

Foto: APM Terminals

Containerskibet CMA CGM Marco Polo, som snarest vil blive leveret, vil have en kapacitet på 16.000 teu, og bliver dermed de hidtil største containerskibe i verden, E-klassen fra Maersk Line, som har en kapacitet på omkring 15.000 teu, bliver overgået af konkurrenten, det skriver shippinganalysevirksomheden Dynamar.

CMA CGM kan dermed, i hvert fald frem til midten af 2013, kalde sig indehaver af verdens største containerskib. I midten af næste år ventes det første Maersk Line Triple E-skib at blive leveret, og med en kapacitet på 18.300 teu, vil Maersk Line efter alt at dømme tilbageerobre tronen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs