ShippingWatch

Seaintel: Markedet har anerkendt priskrigen

Priskrigen er i gang, og det er shipping-branchen fuldt ud bevidst om, siger Lars Jensen, adm. direktør i Seaintel til ShippingWatch.

Der foregår en priskrig i container-shipping, og branchen kender alt til dens eksistens. Nogle aktører har bare større interesse i at sige det videre end andre. Det siger Lars Jensen, adm. direktør i Seaintel, til ShippingWatch.

"Jeg tror, at de store aktører i markedet er fuldt ud klar over det er her allerede. Rederierne ved det udmærket godt, for det er jo dem, der sænker raterne. Men de mest aggressive speditører, der går efter den bedste handel uge for uge, er også godt klar over det - det er med garanti et argument, de spiller på, når der skal forhandles priser," siger Lars Jensen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Maersk: Situationen stabiliserer sig i Shanghai

Situationen i Shanghai er ved at stabilisere sig, og generelt fungerer havnene i Kina godt, lyder det fra Maersk. Til gengæld melder rederiet om et fortsat stort pres på europæiske havne.

CBS lancerer bestyrelses-uddannelse for shipping

Med støtte fra en række profilerede shipping-navne er halvdelen af pladserne på det første modul af CBS’ nye Blue Board Leadership Programme allerede besat. Andreas Sohmen-Pao er blandt underviserne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs