
Rederiforeningen er generelt tilfredse med, at Europa-Parlamentet vedtog nye svovlregler tirsdag, men mener, at der er behov for at få klarlagt, hvordan de bliver håndhævet, så de ikke virker konkurrenceforvridende. Det siger Maria Bruun Skipper, chefkonsulent i Rederiforeningen til ShippingWatch. Hun frygter, at især nærskibsfarten kan blive ramt hårdt, hvis der ikke findes løsninger.
Mængden af svovl i skibsbrændstof skal nedbringes til 0,5 pct. i 2020 i alle EU-farvande bortset fra Østersøen, Nordsøen og den Engelske Kanal, vedtog Europa-Parlamentet tirsdag. Det blev også vedtaget at følge IMO's regel om et maksimalt svovlindhold på 0,1 pct. i Østersøen, Nordsøen og den Engelske Kanal i 2015.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app