Clarksons: Containerrederier jagter nye ruter til VLCS

Mens containerskibene bliver større og større, leder rederierne efter alternative ruter til de ellers store linjer som mellem Asien og Europa, skriver Clarksons i analyse.
Foto: Hanjin
Foto: Hanjin

Indsættelsen af større og større containerskibe kan mærkes hele vejen ned gennem rederiernes rutenet, ifølg en ny analyse fra Clarksons. Skibe på mere end 8000 teu udgør nu  76 procent af kapaciteten på Fjernøsten-Europa sammenlignet med 53 procent i august 2010 og kun 11 procent i starten af 2006. Samtiidg faldt andelen af de mindre 3000-7999 teu skibe fra 81 procent i januar 2006 til det nuværende niveau på 24 procent.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også