ShippingWatch

"Afskaffelse af Ligningslovens § 33A vil skade den maritime industri"

Kommentar af adm. direktør for Danske Maritime Jenny N. Braat om afskaffelse af ingeniørreglen.

Det er helt skævt, når § 33A i Ligningslovens fremstilles som noget, der resulterer i, at horder af danskere sidder på den anden side af kloden og lukrerer på den danske velfærdsmodel uden selv at bidrage til den. Rent faktisk er Ligningslovens § 33A, som i forliget om skattereformen nu foreslås ophævet, i høj grad med til at sikre vores velfærd herhjemme, da vi ikke har råd til vores velfærdsmodel, hvis de danske virksomheder ikke kan konkurrere globalt. Og det får de sværere ved, hvis Ligningslovens § 33A afskaffes.

Ligningslovens § 33A kaldes også ”ingeniørregelen”, selvom den i høj grad også omfatter andre end ingeniører, såsom montører og servicepersonale. En gennemførelse af forslaget vil ramme den maritime produktionsindustri særligt hårdt og flytte flere arbejdspladser fra Danmark til udlandet, og der er derfor grund til at råbe vagt i gevær.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs