ShippingWatch

Maersk-konkurrents indtjening dykker

Verdens 11. største containerrederi Orient Overseas International (OOIL) præsterer i første halvår et dyk i indtjeningen på trods af en stigende omsætning.

Foto: Hanjin

Det fremgår af selskabets halvårsregnskab torsdag morgen, at Oreint Overseas International på trods af en større omsætning, får en lavere indtjening for første halvår i år.Omsætningen i OOIL steg knap 7 pct. til 3,1 mia. dollar, men på bundlinjen var der kun 117 mio. dollar tilbage - et fald på 33 pct.

"Første halvår var udfordrende med meget lave fragtrater i starten af året, lav vækst i efterspørgslen på øst-vest-ruterne, og en skarp stigning i brændstofpriserne i januar. Heldigvis har der været en markant forbedring i raterne, især på Asien-Europa-ruten, som afbøder noget af den lave efterspørgselsvækst på øst-vest-handelen. På trods af dette opsving i raterne har forretningsklimaet været, og vil sandsynligvis fortsat være, svært og volatilt på grund af de herskende økonomiske forhold og det fortsatte overudbud af kapacitet på de store ruter," udtaler OOIL-formand C.C. Tung i regnskabet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Forsinkelser forude: Omikron rammer Kinas havne

Det er i det store hele lykkedes Kina at holde covid ude efter det oprindelige udbrud i Wuhan. Så kom omickron – og landets nul-tolerance over for virussen betyder nu forsinkelser i verdens travleste havne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs