ShippingWatch

MAN: Slow steaming er altoverskyggende fokus for retrofit

Hovedparten af MAN Diesel & Turbos retrofit-opgaver drejer sig om udstyr til slow steaming, og behovet ser ikke ud til at dø ud de næste år. Det siger chef for Product Management, Christian Rudbech Simonsen, til ShippingWatch.

Foto: Nordic Tankers

Hos MAN Diesel & Turbo er slow steaming ikke bare et buzz-word. Slow steaming beskæftiger nemlig næsten hovedparten af retrofit-afdelingen, og det forventer MAN, at den vil kunne gøre i flere år fremover.

"Det er nærmest hovedparten af vores opgaver inden for retrofit, der relaterer sig til slow steaming i øjeblikket. Der er nogle andre optimeringer, men det altoverskyggende fokus har det sidste år eller to været slow steaming. Vi bliver kimet ned med behov for at løse de her problemstillinger, for et par gram mindre forbrændt brændstof her og der er ekstremt mange penge, når man kigger på rederi-niveau," siger Christian R. Simonsen, chef for Product Management, til ShippingWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Lavere spotrater afspejles på BW LPG's bundlinje

BW LPG’s nettoindkomst fra spotsejladser gik ned med 16 pct. i første kvartal i forhold til sidste år. Selskabet lander dog et overskud og udbetaler udbytte til aktionærerne, viser kvartalsrapporten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs