
Hos MAN Diesel & Turbo er slow steaming ikke bare et buzz-word. Slow steaming beskæftiger nemlig næsten hovedparten af retrofit-afdelingen, og det forventer MAN, at den vil kunne gøre i flere år fremover.
"Det er nærmest hovedparten af vores opgaver inden for retrofit, der relaterer sig til slow steaming i øjeblikket. Der er nogle andre optimeringer, men det altoverskyggende fokus har det sidste år eller to været slow steaming. Vi bliver kimet ned med behov for at løse de her problemstillinger, for et par gram mindre forbrændt brændstof her og der er ekstremt mange penge, når man kigger på rederi-niveau," siger Christian R. Simonsen, chef for Product Management, til ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app