ShippingWatch

Janholt: Kvaliteten er ingen selvfølge på de kinesiske skibsværfter

Som reder skal man holde skarpt øje med værftets arbejde, hvis man vælger at få bygget skibe i Kina. Det siger Torben Janholt, CEO i J. Lauritzen.

Det kræver et tæt fokus på værfternes arbejde at få bygget skibe i Kina, men den billige pris betyder, at det godt kan betale sig. Det sagde CEO i J. Lauritzen, Torben Janholt, ved International Maritime Industries Forums forårsmøde, der blev afholdt onsdag eftermiddag på CBS. Her deltog bestyrelsesmedlemmer for Blue MBA samt medlemmer af industrien og fra Women’s International Shipping & Trading Association.

"Der er jo en læringskurve i alting, og Kina er et relativt ungt land, når det kommer til skibsbygning. Når du er opmærksom på det, er det helt fint - men man er nødsaget til at have et relativt stort supervisory team til stede på værftet," sagde Torben Janholt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs