ShippingWatch

Seahorse-designer: Branchen oversælger øko-gevinst

Den dansk-designede Seahorse 35, en af de første ”eco” Handysize bulkcarrieres, presses af konkurrenter, der påstår, de er mere effektive. De smører alt for tykt på, når det gælder øko-gevinsten, mener Schmidt Maritime.

Kampen om at kunne tilbyde de mest effektive skibe presser de danske virksomheder Grontmij og Schmidt Maritime, der har designet og står bag Handysize bulkcarrieren Seahorse 35.

Det fortæller direktøren for Schmidt Maritime, Michael Schmidt, til ShippingWatch og tilføjer, at Seahorse 35 må kæmpe en hård kamp mod konkurrenter, der – ifølge Michael Schmidt – smører alt for tykt på, når det gælder øko-gevinsten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

I alt 12 skibe er sejlet fra Ukraine lastet med korn

I alt er 12 tørlastskibe lastet med Ukrainsk korn til eksport sejlet fra det krigshærgede land siden mandag sidste uge, hvor det første skib efter en aftale mellem Rusland og Ukraine fik lov til at forlade havnen i Odesa.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs