
Regionale klimaregler i de såkaldte SECA-zoner (Sulphur Emmisions Control Area) for skibes udledning af CO2 skaber voksende bekymringer i de to store internationale søfartsorganisationer Bimco og IMO, der frygter, at regionale regler og krav vil udvikle sig rundt om i verden og dermed skabe store vanskeligheder for shippingindustrien.
Fra 2015 må svovlindholdet i skibsbrændstof ikke være højere end 0,1 procent i Østersøen og Nordsøen - for de foreløbig to eneste regioner - og for at komme under grænsen, skal et et skib enten sejle på dyrere brændstof eller bruge ny teknologi.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app