ShippingWatch

Statsstøtte en gråzone blandt globale container-rederier

Franske CMA CGM, Evergreen i Taiwan, Hanjin og Huyndai Shipping fra Korea ser alle ud til at nyde godt af adgang til favorable finansieringsordninger, der lugter af statsstøtte. I Tyskland har styret i Hamborg netop købt en stor aktiepost i Hapag-Lloyd. En investering eller et subsidie?

Verdens tredje største containerrederi og dermed en markant konkurrent til Maersk Line, franske CMA CGM, er hårdt presset på økonomien, vurderer shippinganalytiker Lars Jensen, SeaIntel, på baggrund af nye oplysninger om, at den franske containergigant angiveligt er tæt på at få en aftale om en investering på 195 millioner USD fra den statslige franske investeringsfond FSI

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs