
Verdens tredje største containerrederi og dermed en markant konkurrent til Maersk Line, franske CMA CGM, er hårdt presset på økonomien, vurderer shippinganalytiker Lars Jensen, SeaIntel, på baggrund af nye oplysninger om, at den franske containergigant angiveligt er tæt på at få en aftale om en investering på 195 millioner USD fra den statslige franske investeringsfond FSI
"Jeg ser det som et klart tegn på, at CMA CGMs økonomi bestemt ikke er særlig god. CMA CGM kom på papiret ud med et rigtig flot resultat i 2011, men der er næppe mange observatører i branchen, der finder regnskabet retvisende. Også fordi CMA CGM har solgt terminalinteresser og andre aktiver fra. CMA CGM har lige sagt ja til 250 mio. USD fra den tyrkiske storaktionær Yildrim Gruppen. Hvis rederiet ved samme lejlighed også siger ja til indskud fra investeringsfonden FSI, tager jeg det klart som et tegn på, at økonomien ikke er speciel stærk," siger Lars Jensen til ShippingWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app