ShippingWatch

Willis: Usikkerhed har ramt den maritime industri

Costa Concordia, Euro-krise, Iran-sanktioner, pirateri. Den maritime industri er plaget af mange usikkerhedsfaktorer i 2012, skriver den globale risk management virksomhed Willis.

Willis, der er en af verdens største virksomheder med speciale i risikostyring, advarer den maritime industri om, at 2012 kan blive endnu et år, hvor det blå erhvervsliv må forvente at skulle håndtere mange farer og risici.

Costa Concordias dramatiske forlis (og forsikringsselskabernes efterfølgende større forsigtighed) er blot et af de mere spektakulærer scenarier. Pirateri. EUs og USAs sanktioner mod Iran samt den fortsatte gældskrise og uro i Eurozonen nogle andre, peger Willis på i sin seneste Marine Market Review.

Alistair Rivers, chief executive officer hos Willis Global Marine, siger: "Det er svære tider for den maritime industri: den globale shipping er i recession, den økonomiske uro lægger en dæmper på efterspørgslen, pirater går efter fragt og mandskab, og det stigende omfang af sanktioner kræver større opmærksomhed og flere ressourcver."

Willis har 17.000 ansatte på verdensplan, heraf 450 i Danmark.

Forsiden lige nu

Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Norsk oliefonds sortlistning af rederier for at bruge beaching-værfter, opsigtsvækkende udspil fra ny rederiformand, opjustering i Norden og Skats svar på landsretsdom var blandt ugens tophistorier på ShippingWatch.

Danske skibsofficerer vil undersøge omfanget af sexchikane til søs

Søfartens Ledere vil sætte en ny undersøgelse af sexchikane til søs i gang for at bekæmpe problemet. "Det er et ekstremt tabubelagt område," siger formand Bjarne Cæsar Jensen. Antallet af sager om sexchikane er ganske få hos Søfartens Ledere, 3F og Danske Rederier.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere