ShippingWatch

Bankerne styrer konsolideringen i shipping

I løbet af få måneder har banker og långivere fået skabt to nye tankskibsrederier med forholdsvis ny tonnage fra resterne af finansielt nødlidende rederier. Torm bliver muligvis det næste

Med Uni-Tankers overtagelse af Errias tankskibsflåde i december og sammenlægning af Nordic Tankers og Herning Shipping har banker og andre långivere vist, at det er dem, der lige nu dirigerer fremtiden for finansielt nødstedte redere, ikke mindst for at begrænse deres egne tab i shippingsindustrien.

Næste punkt i bankernes shippingportefølje bliver afgørelsen om Torms fremtid, der i omfang er i en klasse for sig i kraft af den 10 milliarder kroner store gæld, antallet af involverede långivere, i alt 12, flådens størrelse og ikke mindst en kontroversiel græsk hovedaktionær.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Celsius Shipping er sluppet ud af russisk dilemma

Celsius Shipping med danskeren Jeppe Jensen i spidsen behøver ikke længere at se magtesløst til, mens et af dets skibe anløber en russisk havn. Kontrakten med kinesisk energiselskab er udløbet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs