ShippingWatch

Avis: Maersk taber fortsat penge på container-området

Olieprisernes himmelflugt betyder, at Maersk endnu ikke tjener penge på at fragte containere, selv efter de seneste ugers mange ratestigniner, skriver Berlingske Business.

Foto: Rederiforeningen

Bjarne Foldager, der er direktør for Maersk Line i Singapore, Malaysia og Brunei siger, at rederiet - selv med de seneste ratestigniner - stadig ikke tjener penge på at fragte containere. Problemet er den seneste tids voldsomme stigninger på olien, som koster rederierne dyrt. Rederiet overvejer bl.a. at sænke farten yderligere for at spare brændstof.

"Noget af det, vi ser på, er at øge brugen af super-slow steaming, hvor skibene sænker farten yderligere. Det sparer olie, som er blevet stadig dyrere de seneste måneder," siger Bjarne Foldager til avisen.

 

Mere fra ShippingWatch

To flydende gasterminaler rykker til Europa

Europa kan se frem til at modtage to flydende terminaler til import af LNG i de kommende måneder for at erstatte gas fra Rusland. Blandt andet vil Golar LNG omdanne et LNG-tankskib til en terminal.

Læs også

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs