ShippingWatch

Mærsk advarer mod farlige containere

Alt for ofte er containere ikke mærket som de skal.

Lovløshed hersker, når danske virksomheder importerer gassede containere fra udlandet. Sådan lyder det fra Mærsks logistikselskab Damco, der i Berlingske Business beretter om omfattende fusk med mærkning af gassede containere. Der er klare krav om, at gassede containere skal være mærket ved import til EU. Men det bliver de ikke, lyder det fra selskabet, der årligt modtager 15.000 containere i Danmark.

"En container skal ifølge de internationale regulativer være mærket, hvis den er blevet gasset. men det er desværre ekstremt sjældent, at det sker," siger Kim Rathsack, indtil for kort tid siden country manager for Damco i Danmark og i dag CEO for mellemøsten, til avisen.

Arbejdstilsynet har netop skærpet opmærksomheden om giftige gasser i importerede containere til Danmark.

 

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Et hedt tankmarked får tørlast-investorer på banen, siger Maersk Tankers. Eneti sætter vindplan på hold i USA, Clipper Group i kæmpe handel, Ikea dropper container-strategi, og BW Groups Sohmen-Pao forventer grønne forsinkelser.

Læs også

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs