ShippingWatch

Kapacitet nedbragt med 14 procent

Masser af containerskibe er pillet ud af Asien-Europa. Det forklarer redernes succes med prishop.

A.P. Møller - Mærsk og de andre globale rederier har nedbragt kapaciteten på Asien/Europa med 14 pct., hvilket er en af årsagerne til at containerrederierne har været succesfulde med at få fordoblet raterne siden midten af februar, skriver Alphaliner i sit ugentlige nyhedsbrev. Alphaliner henviser til, at rederierne i de sidste to år har forsøgt at hæve fragtraterne ni  gange, men det er altså kun lykkedes de to seneste gange, hvilket var tilbage i slutningen af december og nu her den 1. marts.

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Celsius Shipping er sluppet ud af russisk dilemma

Celsius Shipping med danskeren Jeppe Jensen i spidsen behøver ikke længere at se magtesløst til, mens et af dets skibe anløber en russisk havn. Kontrakten med kinesisk energiselskab er udløbet.

Læs også

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs