ShippingWatch

Multi purpose-markedet gløder med stor mangel på kapacitet

Med akut mangel på kapacitet har flaskehalse og forsinkelser gjort deres indtog i multi purpose-sektoren, hvor containere er guldrandet gods. Raterne er rekordhøje ifølge Toepfer Transport.

Foto: AAL Shipping

Multi purpose-rederierne (MPP) holder indtjeningsfest stærkt hjulpet af containermarkedet, hvor forsinkelser og kapacitetsmangel giver masser af arbejde til MPP-skibe.

Ifølge en frisk rapport fra skibsmægleren Toepfer Transport ligger charterraterne for MPP-skibe nu over niveauet fra dengang, raterne toppede i 2008 inden finanskrisen, og der er ikke tegn på et fald foreløbig, fremgår det.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs