ShippingWatch

Ny global selskabsskat kolliderer med rederiernes tonnageskat

Den nye globale selskabsskat, som G7-landene blev enige om lørdag, kan underminere hjørnestenen for, hvordan rederier verden over beskattes i dag, nemlig gennem tonnageskatten. Det vurderer shippingadvokat over for ShippingWatch.

Foto: PR/Øresundsbroen/TT NYHETSBYR N

Den nye globale, minimumsskat, som er ved at se dagens lys, kolliderer med den tonnageskat, som størstedelen af rederier verden over bliver beskattet efter i dag.

Det er shippingadvokat og partner i det London-baserede Watson, Farley & Williams, Richard Stephens, der i en kommentar til ShippingWatch vurderer, at den nye skat, som G7-landene blev enige om lørdag, flugter dårligt med tonnageskatten.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Mens Maersk opjusterede, gav MSC-topchef Søren Toft en forklaring på containermarkedets dårlige service på shipping-konference i London. Kampen om de klimavenlige brændstoffer skærpes, og grønne pollitikere vil have LNG fjernet fra EU-liste.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs