ShippingWatch

Store shippingselskaber vil have IMO til at hæve sin 2050-ambition

Flere af verdens største rederier mener, IMO hurtigst muligt skal få hævet sit langsigtede mål om at halvere CO2-udslippet i 2050. Blandt dem er ONE og topchef Jeremy Nixon. Stena Bulk, Maersk, Hapag-Lloyd og Odfjell er enige om behovet, siger de til ShippingWatch.

Foto: ONE, Jeremy Nixon

Flere af verdens største og mest indflydelsesrige rederier melder sig nu ind i kampen om at få IMOs mål om "mindst at halvere udslippet af CO2 i 2050" hævet hurtigtst muligt.

Og diskussionen må gerne tage fart i år, som det for eksempel lyder fra ONEs topchef Jeremy Nixon i en udtalelse til ShippingWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Uenighederne sejrede, da IMO's miljøkomité forsøgte at skabe konsensus om nye klimaindsatser inden for skibsfarten. Maersk er frustreret. En stort tænkt, men kritiseret metanolfabrik i USA med Hafnia som medinvestor smuldrer. Springer konkurrenterne på Maersks Tradelens blockchain-projekt, der nu rulles ud i Kina?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs