ShippingWatch

Sidste uges vigtigste overskrifter på ShippingWatch

DSV kunne erklære købet af Panalpina for afsluttet, mens endnu et mindre opkøb kom i hus. Og så er en langstrakt konflikt mellem fire oliehandlere blevet rullet op i Østre Landsret, hvor ShippingWatch giver overblikket.

Foto: DSV

DSV forventer nye sværdslag i fremtidens opkøb

Når tågen fra coronakrisen letter, og DSV's opkøbssult skal stilles, venter der formentlig store sværdslag, som kan give mindelser om de langstrakte forhandlinger om Panalpina, sagde topchef Jens Bjørn Andersen i sidste uge til ShippingWatch i kølvandet på selskabets regnskab.

Han satte samtidig ord på, hvad DSV leder efter, når der igen skal købes stort op. Af mindre opkøb lukkede DSV i sidste uge overtagelsen af Prime Cargo, der holder til i Kolding.

DSV forventer nye store sværdslag når opkøbssulten skal stilles igen

DSV er færdig med at integrere milliardopkøbet Panalpina

Hvem er Prime Cargo? Få overblikket over DSV's nye opkøb

DSV Panalpina køber speditør

 

837454045032-1920x1080we.jpg
Endofa lastede olien i Luanda i Angola (billedet) og sejlede den ud til kunder i andre havne i Vestafrika. Foto: Saul Loeb/AP/Ritzau Scanpix

Fire oliehandlere bag Endofa drømte stort – endte i retsopgør

Endofas drøm om at skabe et internationalt bunkerselskab endte i en konflikt mellem partnerne om en lukrativ olieaftale i Angola.

Sagen om den årelange konflikt blev i sidste uge blevet oprullet i Østre Landsret, hvor ShippingWatch tog plads for at give overblikket.

Endofa fordobler krav mod eks-partner i sag om oliehandler i Afrika

De fire oliehandlere bag Endofa drømte stort, men endte i et bittert retsopgør

Endofa og eks-partner beskylder hinanden for at tale usandt i oliestridens sidste slag

 

doc7czeyhu4zya15hwmj4hs.jpg
Foto: ASGER LADEFOGED/Asger Ladefoged / STF

Maersks fyringsrunde kommer bag på ansatte i Hamburg Süd

Afskedigelserne i Maersk Gruppen, der rammer i alt 2000 medarbejdere, har overrasket de ansatte i Hamburg Süd.

"Vi havde ikke forventet, at den næste fyringsrunde ville starte mindre end et år efter den seneste," hedder det i en kommentar til ShippingWatch.

Maersks fyringsrunde kommer bag på de ansatte i Hamburg Süd

Søren Skou: Valg i USA vil ikke ændre forhold til Kina

Maersk har installeret scrubbere på tæt på 100 skibe

 

doc7czf0uqghub1db72a7iu.jpg
Foto: Kuehne+Nagel

Kuehne + Nagel er blevet 5000 færre ansatte i 2020

Antallet af medarbejdere er foreløbig faldet med knap 5.000 i år hos det store logistikselskab Kuehne + Nagel, der blandt andet indførte et ansættelsesstop i januar.

"Alle besparelserne er ikke sket på baggrund af orlovs- eller short labor-programmerne. Desværre var der også et antal personer, hvor sådanne programmer ikke var tilgængelige, og som vi måtte sige farvel til. Når det er sagt, er det et omfang på omkring 4-5 pct. af staben. Det er en rimelig afspejling af situationen på medarbejdersiden," lød det fra CFO Markus Blanka-Graff.

Kuehne + Nagel er blevet 5000 færre ansatte i 2020

Læs også...

Robert Bugbee trækker endegyldigt Scorpio ud af tørlast

Containerskibe er blevet endnu dårligere til at ankomme til tiden

Trods alvorlige hackerangreb halter it-sikkerheden hos store containerrederier

OMT vil ansætte igen efter første plus i tre år

Wärtsilä udvider med salg af rotorsejl

Minister åbner for krav til at forbedre offshore-sikkerhed efter gaslæk

DFDS tager Oslo-båd ud af drift og afskediger 20 ansatte

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere