ShippingWatch

Mærsk og kunsten at genopfinde sig selv: Vi har gjort det før

A.P. Møller-Mærsk har flere gange gennem tiden genopfundet sig selv, fortæller selskabets koncernhistoriker.

Foto: /ritzau/CLAUS BONNERUP

Det er ikke første gang A.P. Møller-Mærsk genopfinder sig selv, sådan som det senest er sket med frasakget af Maersk Oil og Maersk Drilling udskilt som selvstændigt børsnoteret selskab. Virksomheden har før genopfundet sig selv, lagt nye ambitiøse strategier og taget beslutninger, der radikalt forandrede virksomheden og skabte ny vækst. Det fortæller selskabets "Group Historian", Henning Morgen, i et interview med Børsen.

En af de mest radikale omdannelser foregik i starten af 1970'erne, hvor A.P. Møller Gruppen tog initiativ til store og modige tiltag, der lagde grunden til koncernens succes i de næste 40 år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Noreco skifter CEO: "Vi har underpræsteret væsentligt"

Det norske olieselskab har hverken leveret tilfredsstillende i forhold til sin omstillingsstrategi eller investorerne, lyder det fra bestyrelsesformand Riulf Rustad. Det sker i forbindelse med, at selskabets topchef, David B. Cook, mandag er trådt tilbage.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs