ShippingWatch

Scrubber-nedbrud på agendaen ved topmøde i IMO

Når de delegerede mødes i IMO's miljøkomite i næste uge, skal de tage stilling et dilemma: For hvad gør en skibsejer næste år, hvis en scrubber går i stykker og skibet kun har brændstof med et højt svovlindhold ombord?

Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

Hvad gør og må en skibsejer foretage sig, hvis en scrubber på hans skib bryder sammen eller på anden vis holder op med at fungere til næste år, og skibet ikke har lavsvovlholdigt brændstof ombord?

Det spørgsmål er aktuelt, fordi de nye globale svovlkrav træder i kraft om mindre end otte måneder. Til den tid må skibe kun sejle med højsvovlsbrændstof, hvis de har et røgrensningssystem ombord.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs