ShippingWatch

Her er rederierne, der flagede ind og ud af den danske handelsflåde i 2018

Den danske handelsflåde var den hurtigst voksende i verden sidste år målt på procentvækst i bruttotonnagen. Mange skibe forlod dog også de danske registre. ShippingWatch giver her det samlede overblik for 2018.

Foto: Hamburg Süd

Maersk, Norden og Navigare Capital Partners, som har dele af Mærsk-familien som hovedejer, førte an i indflagningen under dansk flag i et 2018, hvor den danske flåde var den hurtigst voksende i verden målt på bruttotonagen, som er steget med 25 pct.

Størstedelen af væksten skal utvivlsomt tilskrives Maersk, der allerede i starten af året meldte ud, at rederiet ville overføre flere store skibe til dansk flag, efter at regeringen valgte at fjerne tingslysningsafgiften.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Dansk frigat dræbte fire formodede pirater i Guinea, Dan-Bunkering sagen fortsatte i Odense, stor millionregning endte hos Lauritzen, og IMO afholdt klimamøde i en uge, hvor ShippingWatch gjorde status på et hektisk tredje kvartal for containerrederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs