ShippingWatch

Klaveness-selskab ser positivt på fremtiden trods svagt produkttankmarked

Klaveness Combination Carriers, der for nylig blev børsnoteret, ser lyst på tredje kvartal til trods for et svagt produkttankmarked.

CEO Lasse Kristoffersen fra Torvald Klaveness. | Foto: Klaveness

Klaveness Combination Carriers blev ramt af lave produkttankrater og et mellemstærkt tørlastmarked i tredje kvartal.

Selskabets omsætning faldt til 13,4 mio.d ollars fra 13,4 mio. dollars i tredje kvartal 2017. Indtjeningen faldt til 1,3 mio. dollars fra 2,3 mio. dollars i samme periode af 2017.

Til trods for det ser direktør Engebreth Dahm temmelig lyst på fremtiden.

"Udsigterne for 2019 er postiive på grund af kontraktbookinger på kaustisk soda for flåden af Cabu-skibe og positive forventninger til produkttank, tørlast og brændstofmarkederne, som alle påvirker Klaveness Combinations Carriers' marekd," udtaler han i regnskabet.

Selskabet, der driver en flåde af ni kombinationsskibe har fem nybygninger på vej. I den eksisterende flåde har skibene en kapacitet på mellem 72.500 dwt og 80.500 dwt. De nye skibe til flåden har en kapacitet på omkring 83.500 dwt.

Tidligere på året, i september, foretog Klaveness Combination Carriers en aktieudvidelse for at hente penge til nybygningerne.

De nye skibe skal efter planen leveres i tredje kvartal i år 2020 og første kvartal af 2021.

Klaveness-selskab vil udvide flåden med aktieudstedelse 

Tre ting har sænket Klaveness' optimisme i tørlast  

Klaveness' tørlastpools så gode takter i december 

Mere fra ShippingWatch

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs