ShippingWatch

Maersk kritiserer statsstøtte: Øger problemet med overkapacitet

Statsstøtte kan føre til flådeudvidelser, som ikke har bund i udviklingen i markedet. Sådan lyder fra Maersk til ShippingWatch efter Sydkoreas udmelding om yderligere støtte til landets shippingsektor.

Sydkorea vil via en omfattende femårsplan give yderligere støtte til landets shipping- og værftsindustri. | Foto: /ritzau/AP/Lee Jin-man

Statsstøtte til shippingindustrien fører til flådeudvidelser, der ikke tager udgangspunkt i udviklingen af markedet, og som derfor bidrager til problemet med overkapacitet.

Sådan lyder det fra Maersk til ShippingWatch, efter at det i denne uge kom frem, at Sydkorea inden 2020 vil bestille omkring 200 nye skibe i et tiltag for at hjælpe landets trængte shippingsektor.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs