ShippingWatch

Noble dropper betaling i håb om snarlig aftale

Singapores Noble Group har undladt en betaling på et 750 mio. dollars stort obligationslån. Bestyrelsen i handelshuset mener at være meget tæt på at lukke aftale.

Foto: Noble Chartering

Noble Group har aktivt valgt ikke at betale af på et obligationslån på 750 mio. dollars, hvor fristen udløb i fredags.

Det oplyser handelshuset i en meddelelse, hvor det understreges, at man er "meget tæt" på at nå en endelig aftale med en gruppe kreditorer om at restrukturere selskabets gæld.

"Forud for beslutningen om ikke at betale kuponen har bestyrelsen været i intense diskussioner med en ad hoc gruppe af seniorkreditorer og har fået råd fra gruppens juridiske og finansielle rådgivere," skriver Noble i en meddelelse.

Ifølge obligationslånet, der løber frem mod 2022, har Noble 30 dages periode uden betalinger. Ifølge Reuters ventede flere analytikere, at Noble ikke ville betale af på lånet, mens selskabets gæld er under rekonstruktion. Noble har e andet obligationslån på 379 mio. dollars, som udløber den 20. marts.

I februar oplyste Noble, at selskabet venter et nettounderskud i fjerde kvartal på mellem 1,73 mia. dollars og 1,93 mia. dollars. Dermed er nettoværdien af Nobles aktiver negativ i størrelsesordenen 650 mio. dollars til 850 mio. dollars.

Bestyrelsen mener dog, at den kommende restrukturering vil genskabe aktionærernes kapital, skrev selskabet dengang.

Tab i handelshuset Noble tæt på fem mia dollars

Pressede Noble Group får tidsfrister udskudt

Tre scenarier for kriseramte Noble Group

Forsiden lige nu

Her er ugens vigtigste overskrifter på ShippingWatch

Miljø og kommende vigtigt møde i IMO prægede ugen på ShippingWatch med spørgsmål om fremtidens miljøsyndere, og hvorvidt en højspændt miljødiskussion ender som et mislykket kupforsøg. Læs også om Maersks transformation og stort tysk opkøb af V. Group.

Pakistan lukker ned for beaching-værfter

Nye brandulykker på den pakistanske ophugningsstrand Gadani får landets myndigheder til at lukke ned for ophugning i området - blot få måneder efter, at et tidligere forbud blev ophævet. "Skibsejere burde blive holdt ansvarlige," mener NGO'en Shipbreaking Platform.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere