ShippingWatch

Maersk har investeret over 100 mio. dollars i digitalisering

Maersk har i løbet af de seneste to år investeret mere end 100 mio. dollars i forskellige måder at digitalisere sin forretning på.

Foto: A.P. Møller Mærsk

Digitalisering har været en stor investering for Maersk i de senere i år.

I alt har selskabet siden begyndelsen af 2016 investeret mere end 100 mio. dollars i digitalisering. Det fremgår af den rapport, Maersk i dag har offentliggjort i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag.

Selskabet har foruden et samarbejde med Microsoft og det joint venture med IBM, som blev annonceret for nylig, satset de 100 mio. dollars på fire forskellige områder:

  • digitale kompetencecentre f.eks. med fokus på machine learning
  • DevOps - en sammentrækning af "development" og "operations" - f.eks. at kunne etablere udviklingsmiljøer på sekunder frem for uger
  • "test factories"
  • kommandocenter for operationer - f.eks. skabe en let tilgængelig digital infrastruktur

 

A.P. Møller - Mærsk vil investere i iværksættere 

Sådan kan blockchain gøre livet lettere for shipping 

DSV og konkurrenterne kæmper om digitalisering 

Mere fra ShippingWatch

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs