ShippingWatch

Maersk har investeret over 100 mio. dollars i digitalisering

Maersk har i løbet af de seneste to år investeret mere end 100 mio. dollars i forskellige måder at digitalisere sin forretning på.

Foto: A.P. Møller Mærsk

Digitalisering har været en stor investering for Maersk i de senere i år.

I alt har selskabet siden begyndelsen af 2016 investeret mere end 100 mio. dollars i digitalisering. Det fremgår af den rapport, Maersk i dag har offentliggjort i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag.

Selskabet har foruden et samarbejde med Microsoft og det joint venture med IBM, som blev annonceret for nylig, satset de 100 mio. dollars på fire forskellige områder:

  • digitale kompetencecentre f.eks. med fokus på machine learning
  • DevOps - en sammentrækning af "development" og "operations" - f.eks. at kunne etablere udviklingsmiljøer på sekunder frem for uger
  • "test factories"
  • kommandocenter for operationer - f.eks. skabe en let tilgængelig digital infrastruktur

 

A.P. Møller - Mærsk vil investere i iværksættere

Sådan kan blockchain gøre livet lettere for shipping

DSV og konkurrenterne kæmper om digitalisering

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Zeamarine forhandler om at overtage Hansa Heavy Lift, Damco-manøvre kan koste job blandt de regionale chefer og store shippinginteresser arbejder på at skubbe globalt svovlforbud. Læs ugens bedste historier på ShippingWatch her.

DFDS har fundet ny innovationschef

Shipping- og logistikselskabet har udpeget Jakob Steffensen som chef for en afdeling for innovation og teknologi, som blandt andet skal forbedre selskabets planer for autonom teknologi.

Noble Charterings chef: Meget muligt med flere skibssalg

Antallet af ejede skibe er igen faldet hos tørlastrederiet Noble Chartering, og på sigt kan flere skibssalg komme på tale, fortæller CEO Michael Nagler til ShippingWatch. Samtidig har selskabet åbnet for et nyt forretningsområde.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere