ShippingWatch

Her er sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Priserne på offshoreskibe er i bund, rederiernes egen og investorernes opfattelse af etik og en McKinsey-rapport om containerbranchens resultater var blandt sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch.

Foto: PR-foto: Bourbon

Offshoreskibsværdier i bund

Bourbon annoncerede et stort frasalg af offshoreskibe, men rederiet kan formentlig ikke få store summer for skibene.

Priserne på offshoreskibe banket helt i bund 

Bourbon tager stort tab på salg af 41 offshoreskibe 

 

Etik bør fylde mere hos rederierne

Foto: Søren Bidstrup/Scanpix
Foto: Søren Bidstrup/Scanpix
 

Det er holdningen hos flere investorer. Maersk kom senere på ugen med sin bæredygtighedsrapport, hvor rederiet fremhæver selv at have forbedret forholdene på de omdiskuterede ophugningsværfter i Alang.

Ny rapport: Maersk mener at have løst flere problemer i Alang 

Investorer lægger pres på rederier: Få styr på etikken 

 

McKinsey kritiserer containerrederne

Foto: Arkivfoto/Colourbox
Foto: Arkivfoto/Colourbox
 

Containerrederne har skuffet aktionærerne. Topchef i Hapag-Lloyd indrømmer, at branchen kunne have gjort det bedre.

McKinsey: Containerrederier koster aktionærerne dyrt

Habben Jansen: Containerrederierne kunne have gjort det bedre

 

Ugen bød også på flere regnskaber fra blandt andet tankrederier

Odfjell ser 2018 som vendepunkt for kemikalietank 

Kristian Mørch: Vinduet for konsolidering er åbent 

Wilhelmsens 2017 mærket af frasalg og opkøb 

Hanjin Shippings konkurs bag spektakulær fremgang i HMM

Kraftig tilbagegang for Hyundai Heavy Industries i 2017 

Eurogate og Hamborg mister fragt i svært containermarked 

Avance Gas forventer bedre LPG-marked i år

Gdansks terminal til megaskibe voksede i 2017 

 

Læs også

Danske Lodser har opsagt alle aftaler med DanPilot  

Skattedom gav økonomisk fordel til Clipper 

Større kemikalieskibe kommer under pres i 2018 

Danske Rederier klar til at bringe russisk shippinglov op for EU

Schmølker: Stena er en mere langsigtet ejer end Weco

 

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs