ShippingWatch

Bourbon Offshore vil digitalisere sine skibe

Bourbon Offshore har indgået et samarbejde med Bureau Veritas om at udvikle forskellige digitale løsninger til sin flåde, mens risikoen for hackerangreb også skal håndteres.

Foto: PR-foto: Bourbon

Franske Bourbon Offshore vil udvikle nye digitale løsninger til sin flåde i et nyt strategisk samarbejde med klasseselskabet Bureau Veritas. Det oplyser offshorerederiet i en meddelelse.

Det nye partnerskab er en del af rederiets program om såkaldt smart shipping, hvor rederiet vil øge sikkerhed og pålidelighed for sine offshoreskibe til få omkostninger.

Sammen med Bureau Veritas vil Bourbon som det første udvikle en applikation, der skal se på operationer med systemet dynamic positioning (DP), som ofte bruges offshore, i realtid. På den måde kan folk på broen og ikke mindst ansatte på land se, hvad der sker på skibet. Samtidig skal den nye løsning mindske omkostninger til bunker og vedligehold af DP.

Derudover vil de to partnere udvikle digitale teknologier og håndtere den trusselen fra hackere.

"Vi har besluttet at gå sammen med Bureau Veritas om den måde, vi kan operere skibe på for at få et svar på det nye fokus på drift til optimale omkostninger. Ved at effektivisere arbejdet ombord på skibene vil projektet have en positiv indflydelse på vores operationer," siger Gaël Bodénès, CEO for Bourbon Corporation i en meddelelse.

Bourbon har et pilotprojekt med en anden partner Kongsberg Maritime, hvor man samler data fra DP-systemet fra et skib.

120 skandinaviske søfolk erstattet af Bourbon  

Bourbon vil udvikle autonomt offshoreskib 

Producent af gødning blandt årets frontløbere i shipping 

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs