ShippingWatch

Her er sidste uges bedste på ShippingWatch

Ugen bød på storfusionen mellem Euronav og Gener8 Maritime, spørgsmål om Maersks nøglerute i Latinamerika, svenske svovlregler og meget mere.

Foto: PR-foto: Euronav

Ny tankgigant i ovnen

Konsolideringen i tank fortsætter med nyheden om en kommende fusion mellem Euronav og Gener8 Maritime i denne uge.

Euronav og Gener8 Maritime skaber verdens største tankrederi

Kæmpe tankfusion kan udløse ny budkrig  

Euronavs topchef nedtoner betydning af tankfusion

Foto: Euronav
Foto: Euronav
 

Svenskernes svovlkamp

De svenske myndigheder har præsenteret et forslag for at kunne straffe svovlsyndere, der ellers er gået fri de seneste tre år.

Svenskere vil give længe ventede miljøbøder fra foråret 

Redere: Straf til svovlsyndere kommer tre år for sent 

Status efter tre år med danske svovlkrav: Tre bøder er betalt 

Maersks latinamerikanske udfordring

Ifølge en analytiker kan Maersk Line mister en nøglerute med købet af Hamburg Süd. Selv mener rederiet ikke, at man er svækket.

Analytiker: Maersk mister nøglerute efter køb af Hamburg Süd

Foto: MSC
Foto: MSC
 

Mens Maersk arbejder med integrationen af Hamburg Süd, meldte Maersk-partner MSC om ombygning af skibe:

MSC vil forlænge 11 skibe på kinesisk værft 

Analytiker: Maersk mister nøglerute efter køb af Hamburg Süd 

Stormæglerens grunde til dansk opkøb

I sidste uge købte den britiske mægler Simpson Spence Young danske Bidsted. CEO forklarer hvorfor.

Bidsteds nye ejer: "Forhåbentlig giver 2+2=5" 

Mellemstore mæglere bliver klemt de kommende år 

Læs også:

Nyt Clipper-samarbejde fordobler forretning i Dania Ship Management 

Jesper Lok forlader Esvagt efter to år som formand 

Scandlines i klemme efter masseopsigelse i Lavaretus 

MAN samler produktionen af hurtige motorer i Danmark 

 

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs