ShippingWatch

Danske Rederier mener, EU's maritime år blev en fuser

"Ingenting," lyder det korte svar, når Danske Rederier skal komme med et bud på, hvad der kom ud af EU's maritime år, der udløber med udgangen af 2017. Derimod er der tre yderst vigtige spørgsmål på dagsorden næste år. Få overblikket her.

Foto: EU-Kommissionen

2018 kan gå hen at blive et yderst interessant år set med danske eller andre europæiske rederiers øjne, når det gælder de beslutninger eller udspil, der ventes at blive fremlagt i EU eller globale fora som IMO.

Flere af dem, som forgæves har spejdet efter konkrete og højtprofilerede maritime udspil fra EU's transportkommissær Violeta Bulc, vil formentlig mene, det er på høje tid.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs