ShippingWatch

Kinesiske nedlukninger har sendt capesize-marked i bund

Nedlukninger i Kina i kølvandet på udbrud af coronavirus har haft en dyr effekt på capesize-markedet, hvor bl.a. eksporten af jernmalm er faldet markant i sidste måned, vurderer Clarksons Platou.

Foto: Melanie Burton/Reuters/Ritzau Scanpix

Kinas nultolerance-politik over for coronavirus, der har ført til nedlukninger af flere millionbyer herunder store havnebyer, har været med til at sende eksporten af jernmalm i bund.

Helt konkret faldt den globale handel af jernmalm med 6 pct. i august sammenlignet med samme periode sidste år, og forsendelserne fra Brasilien var i august på det laveste niveau for en hel måned i fem år. Det skriver Clarksons Platou.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs