ShippingWatch

Golden Oceans topchef tror på "yderst lukrativt" tørlastår trods voldsomt ratedyk

En dårligere end ventet start på 2022 for tørlast er langtfra nok til at ændre forventningerne hos Golden Ocean og CEO Ulrik Andersen. Markedet vil stadig være lukraktivt og kan være det helt ind i 2024, siger han til ShippingWatch.

Foto: Golden Ocean

Golden Oceans topchef Ulrik Andersen tror stadig på, at tørlastmarkederne vil være gode for rederierne helt ind i 2024 trods en dyster start på 2022.

Da ShippingWatch talte med Ulrik Andersen i oktober, lå capesize-raterne på det tidspunkt på omkring 60.000 dollar om dagen, mens tørlastrederierne kunne hente store summer hjem med lave breakeven-niveauer på skibene.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Lavere spotrater afspejles på BW LPG's bundlinje

BW LPG’s nettoindkomst fra spotsejladser gik ned med 16 pct. i første kvartal i forhold til sidste år. Selskabet lander dog et overskud og udbetaler udbytte til aktionærerne, viser kvartalsrapporten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs